Mammaträning

Välkomna nya mammor och pappor att testa vår supermom workout eller föräldrarträning fortsättae.

Den 14 januari kommer nya schemat med alla passen.

Sms:a Jill (0700919009) för att säkra din plats.

Jag har försökt skapa ett koncept med mammaträning som skulle passa mig i smaken. Jag har själv aldrig varit pigg på enbart använda kroppen som vikt, uteträning eller riskera att komma till ett gym och få höra:

-Nä just nu är det fullt på barnpassningen

Eller än värre:

-Kan Jill komma och hämta sitt skrikiga barn (mitt i en workout).

På våra träningar kör vi största delen inomhus där det finns massor av vikter att lyfta och gott om leksaker, barnstolar, babysitters, hoppgungor, babygym och bilar att köra. Gymmet blir lite som en öppen förskola där ditt barn få leka och integrera med andra bebisar i samma ålder. Alla barn är välkomna, även om de kan krypa och gå.

Kroppsviktsträning i starten i all ära men för att komma vidare i sin träning och bli starkare så är belastning ett måste. Träning med bebisen som vikt körs enbart om bebisen har en lite sorglig dag. Annars tycker jag att det blir så mycket bärande av bebis på övrig tid så timman på träningen lyfter vi annat.

När kan man börja träna efter en förlossning?

Ja det beror ju helt på hur det har gått? Blev det kejsarsnitt eller någon komplikation vid förlossningen? Hur var graviditeten? Har amningen kommit igång som den ska? Känner du bekväm med att åka kommunalt? Har du lyckats med att kunna passa tider? Det ska gudarna veta att som nybliven mamma med amningshjärna, läckande bröst och skrikande bebis så är det inget som är lätt. Känner du dig motiverad till att stärka din kropp och träna med andra mammor? Känner du dig osäker på om det är ok att börja träna ringer du och pratar med Jill på 0700919009.

Vi driver inte på något sätt någon bantningsträning. Vi avråder alla från konstiga dieter med kaloriunderskott under amning. Du måste orka träna OCH vara en mamma. Ska du lyckas med dessa båda så måste du ha näring. BRA näring. Har man gått på myten om att äta för två så får man ta tag i det senare. Men vad bättre kan man göra än att börja med en god vana? Många hör av sig och är besvikna. Kilona rann inte bara av när du började amma som folk har lovat och din granne såg ut som innan hon blev gravid när hon kom från BB.

Ja vi är olika, vi såg också olika ut innan och under graviditeten och nu får vi bara göra det bästa vi kan för att vara starka, glada och lekfulla föräldrar. Det finns så mycket mer än att vara smal. Att orka bära en treåring hem från dagis som vägra att gå. Då är man glad över sin nya starka staka kropp och sitt tjocka pannben.

27045146_10155159407072694_1272192065_n